Escola Taiga

L’Escola Taiga d’AMPANS és un centre d’educació especial concertat amb el Departament d’Educació, situat a Barcelona.

Acompanyem a infants i joves amb discapacitat intel·lectual i/o retard en el neurodesenvolupament.

Dissenyem itineraris educatius personalitzats, proporcionant eines i recursos perquè cada alumne assoleixi resultats valuosos i significatius en el seu entorn social i personal

Principis i orientacions

Creació d'entorns d’aprenentatge flexibles
El projecte educatiu es desenvolupa en entorns flexibles i adaptats a les necessitats de l’alumnat, amb adaptació de materials i recursos.
Promoció d’entorns segurs i predictibles
Creació d’un marc preventiu que faciliti l'aprenentatge de la conducta i la comunicació.
Mesures i suports adaptats
Aplicació de mesures de suports.
Aplicació de mesures de suport diferenciat
Cada alumne disposa del seu pla de suports ajustat a les seves necessitats i competències.
Treball col·laboratiu
Col·laboració amb altres centres i entitats de la comunitat.

Model Pedagògic

Aprenentatge personalitzat
Personalització dels aprenentatges a partir de les necessitats, preferències i oportunitats que l’entorn ofereix a cada alumne.
Aprenentatge vivencial
Despertar l'interès per l'entorn i l’autoconeixement personal.
Respecte i compromís amb el medi ambient
Compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a través de les activitats i el treball a les aules.
Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA)
Promoure diferents metodologies que garanteixin l'accessibilitat cognitiva als aprenentatges.
Model de Suport Conductual Positiu
Promoure bones conductes i aprenentatges positius.
Metodologia TEACCH
Creació d'entorns estructurats i positius per l'alumnat amb autisme.
Habilitació comunicativa i psicomotriu
Facilitar entorns comunicatius.

Etapes educatives

Etapa Infantil (de 3 a 6 anys)
L’etapa infantil és un context que afavoreix el desenvolupament de les capacitats motrius, cognitives, de relació i afectives dels nens i nenes de 3 a 6 anys.
Etapa Primària (de 7 a 12 anys)
En aquesta etapa, els alumnes treballen les diferents àrees del currículum d’acord amb el seu Pla Individualitzat (PI). Les metodologies de l’aula es basen en el treball per projectes, a partir de reptes plantejats i agrupaments flexibles.
Etapa Secundària i Transició a la Vida Adulta (de 13 a 20 anys)
En aquesta etapa es continuen reforçant les àrees curriculars, especialment les instrumentals, per afavorir l’adquisició de competències bàsiques relacionades amb la conducta adaptativa, segons el Pla Individualitzat (PI) de cada alumne.

Documents de gestió i organització del centre

Projecte educatiu

El model educatiu es centra en l’alumne, aplicant suports diferenciats que garanteixin un aprenentatge valuós i significatiu.

Pla de convivència

Es promou una convivència basada en el respecte i el diàleg. Utilitzem estratègies preventives que reforcin els valors i la cultura positiva d'escola.

NOFC

Normes d'Organització i Funcionament del Centre per garantir el bon funcionament i l’assoliment dels objectius educatius, i el compromís de la comunitat educativa.

01

Projecte educatiu

El model educatiu es centra en l’alumne, aplicant suports diferenciats que garanteixin un aprenentatge valuós i significatiu.

02

Pla de convivència

Es promou una convivència basada en el respecte i el diàleg. Utilitzem estratègies preventives que reforcin els valors i la cultura positiva d'escola.

03

NOFC

Normes d'Organització i Funcionament del Centre per garantir el bon funcionament i l’assoliment dels objectius educatius, i el compromís de la comunitat educativa.

Aprendre és créixer, i créixer significa descobrir el propi camí, superar reptes i avançar amb els suports que ens ajuden a donar el millor de nosaltres mateixos.

Contacta amb AMPANS

Per fer-nos arribar les teves consultes, sol·licituds o comentaris, omple aquest formulari. Molt aviat ens posarem en contacte amb tu.

    0/ 500

    Col·labora amb AMPANS

    El suport social ha estat fonamental per l’avenç de la missió d’AMPANS, tant en l’assoliment dels projectes que milloren la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i amb necessitats de suport, com en la sensibilització de la societat. El camí cap a la plena inclusió continua i et necessitem al costat.