Congrés Estatal sobre Alteracions de Conducta

AMPANS, en aliança amb Althaia, organitza de manera biennal el Congrés Estatal sobre Alteracions de Conducta, que reuneix a la comarca del Bages (Barcelona) destacats especialistes d'àmbit nacional i internacional, per millorar el coneixement, la innovació i la investigació, buscant resposta a les necessitats de les persones que presenten alteracions de conducta en la infància, adolescència i etapa adulta, amb: discapacitat intel·lectual, malaltia mental i addiccions, dany cerebral i altres malalties d'afectació neurològica.

TEA, diversitat funcional i alteracions de conducta

Una aproximació social, professional i científica a les alteracions de conducta

L’increment aparent en la prevalença de TEA en infants (a finals del segle passat es parlava de 20 per cada 10.000 infants i ara s’estima en 1 per cada 160) suposa un canvi significatiu en la conceptualització del trastorn i dels serveis necessaris per promoure el desenvolupament saludable i la inclusió social. Les característiques nuclears del trastorn -alteracions qualitatives de la comunicació i de la interacció social, repertori d’interessos restringit, estereotipat i restrictiu-, condicionen que les persones amb TEA mostrin alteracions en el comportament que incrementen notablement les seves dificultats per ser, participar, aprendre i treballar en el seu entorn social immediat. La seva etiologia és multifactorial amb implicacions de factors genètics, ambientals i epigenètics, amb interaccions entre ells molt difícils de desxifrar, i no es disposen de marcadors biològics per establir un diagnòstic específic.

La presència d’un membre amb TEA afecta seriosament el sistema familiar.  Els pares i familiars de les persones amb autisme estan exposades a múltiples reptes que tenen un fort impacte en el nucli familiar (emocional, econòmic i social). Les alteracions de la conducta que presenten els nens, adolescents, joves i adults amb trastorns de l’espectre autista, són un fet que preocupa a pares, educadors, mestres, professionals, administracions públiques i a la societat en general. Alguns autors suggereixen que adults amb autisme poden presentar nivells d’ansietat tres vegades superiors. Fins i tot, s’ha comparat les conductes ritualistes i repetitives, normalment associades a l’autisme, amb desordres d’ansietat obsessiu-compulsius. Aquests símptomes d’ansietat, interpretats com a “problemes de conducta”, poden interferir en les interaccions socials i educatives.

El dèficit d’habilitats socials incrementen la probabilitat de conseqüències negatives: rebuig de companys, aïllament social, resultats acadèmics limitats, ocupació marginal, problemes de salut mental. Els especialistes que participaran al congrés ens proposen, des de l’evidència, abordar els problemes de la conducta a partir de canvis a l’educació, en l’abordatge terapèutic, en el suport a les famílies i en el compromís dels contextos socials comunitaris.

Aquest congrés segueix la línia estratègica conjunta entre les fundacions Althaia i AMPANS, en traslladar el coneixement als professionals i com a complement imprescindible al Postgrau sobre Salut Mental i Alteracions de la Conducta en persones amb discapacitat intel·lectual, i al treball en xarxa mitjançant la gestió de serveis i suports a les persones que presenten alteracions de la conducta.

Programa del 5é Congrés Estatal sobre Alteracions de Conducta

Els organitzadors del Congrés han definit un programa per abordar i compartir coneixements des de tots els àmbits d’intervenció: sanitari, atenció directa i ensenyament. Sobre conceptes, models, planificació, intervencions i tècniques que millorin la qualitat de vida de les persones amb trastorns de conducta.

Inscriure’m

Els nostres ponents

Gemma Alsina

Gemma Alsina
Llicenciada en Psicologia i postgrau en Pertorbacions del llenguatge i l'audició per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Membre de l'Equip d'Assessorament i Atenció Psicopedagògica de Sabadell - Sant Quirze.

Tècnica docent de la Direcció General d'educació infantil i primària del Departament d'Ensenyament. Anteriorment coordinadora del CRETDiC del Vallès Occidental.

Llicenciada en Psicologia i postgrau en Pertorbacions del llenguatge i l'audició per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Membre de l'Equip d'Assessorament i Atenció Psicopedagògica de Sabadell - Sant Quirze.

Tècnica docent de la Direcció General d'educació infantil i primària del Departament d'Ensenyament. Anteriorment coordinadora del CRETDiC del Vallès Occidental.

Rosa Álvarez

Llicenciada en psicologia per la Universitat de Sevilla y màster en discapacitat, integració i necessitats especials a la Universitat de Cádiz.

Directora tècnica de Federació Autisme Andalusia i professora associada a la Universitat de Sevilla.

Membre de diversos grups d'investigació i coautora de diverses publicacions i traduccions sobre els TEA.

Àurea Autet

Metgessa psiquiatra. Cap de Servei de Psiquiatria Infantil i Juvenil de la Fundació Althaia. Especial interès en els camps de la Discapacitat Intel·lectual i l'Autisme.

Professora del Postgrau en Malaltia Mental i Alteracions de Conducta en Discapacitat Intel·lectual de la UIC. Professora del Màster de Psicopatologia Infantil i Juvenil de la UAB.

Membre de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil.

Pere Bonet

President del Consell Assessor de Salut Mental i Addicions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Director de la Divisió de Salut Mental de la Fundació Althaia, Xarxa Assistencial Universitària de Manresa. Professor adjunt de Psiquiatria de la Universitat Internacional de Catalunya.

Almudena Calero

Psicòloga. Postgrau sobre malaltia mental i alteracions de la conducta en persones amb discapacitat intel·lectual a la Universitat Internacional de Catalunya.

Treballa donant suport a persones amb discapacitat i a les seves famílies a Equipo Sidi, organització de professionals de la salut i l'educació.

Tènica de l'Associació ASPRODISIS, pertany al grup de suport conductual positiu de Plena Inclusión Andalusia.

Alba Cortina

Llicenciada en Pedagogia, especialitzada en pedagogia terapèutica. Psicològa i Màster en Estimulació Primerenca i en Pertorbacions del Llenguatge i l'Audició.

Directora del centre d'educació especial Jeroni de Moragas i del CEEPSIR (Centre d'educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos) de la Fundació AMPANS.

Maria Díez

Psicòloga clínica infantojuvenil. Coordinadora de la Unitat Multidisciplinària Trastorns de l'Espectre de l'Autisme de l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona.

Maria Elías

Psicòloga clínica de la Unitat Multidisciplinària de Trastorns de l'Espectre Autista de l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona.

Laura Escribano

Directora de l'Associació ALANDA. Especialista en TEA i en programes específics de Parla Signada, Hanen i Denver així com de formació professional i familiar amb el programa GOMA.

Professora de postgrau i màster en universitats espanyoles i llatinoamericanes.

Membre d'equips d'investigació en Qualitat de Vida Familiar (Universitat Ramon Llull de Barcelona i Universidad Autónoma de Madrid) i Marcadors Prematurs d'Autisme en Bebès (TRABERITEA, Universidad Autónoma de Madrid).

Mercè Esteve

Subdirectora general d'ordenació i atenció a la diversitat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Llicenciada en Educació Especial i en Psicologia a la Universitat de Barcelona, i postgraduada en Actualitzacions en Psicopatologia clínica a la mateixa universitat.

Ha treballat de mestra, de psicopedagoga a institut i EAP i de professora d'orientació educativa.

Josep Font

Llicenciat en Pedagogia. Expert en suport conductual positiu.

Director del centre d'educació especial l'Estel (Associació Sant Tomàs) de Vic fins l'any 2016.

Membre del grup "Discapacitat i qualitat de vida: Aspectes educatius" de la Facultat de Psicologia de la Universitat Ramon Llull.

Membre del Consell de Redacció de la revista Suports. Membre de l'Associació Americana sobre Discapacitat Intel·lectual i del desenvolupament (AAIDD), del Council for Exceptional Children (CEC) i de la International Reading Association (IRA).

Steve Goodman

Doctor en psicologia. Més de 30 anys d'experiència en el camp de l'educació especial.

Director de la "Integrated Behavior and Learning Support Initiative" de Michigan (MiBLSi), associada amb el "National Technical Assistance Center on Positive Behvairoal Interventions and Supports".

Investigador principal de la primera recerca finançada per l'OSEP (Oficina de programa d'educació especial) que utilitza un model de suport integrat de lectura i conducta.

Bo Hejlskov

Neuropsicòleg clínic. Màster en psicologia a la Universitat de Copenhagen.

Especialista en l'atenció i educació especial, principalment amb infants i adults amb discapacitat intel·lectual o bé amb trastorns del desenvolupament com l'autisme, Asperger i TDAH.

Amaia Hervás

Psiquiatra Infanto-juvenil. Cap de psiquiatria infantil i juvenil de l'Hospital Universitari Mútua de Terrassa.

Directora d'IGAIN (Institut Global d'Atenció Integral del Neurodesenvolupament). Les seves àrees d'interès clínic i d'investigació són el TDAH (Trastorn per Dèficit d'Atenció Hiperactivitat) i els trastorns de l'espectre autista (TEA).

Participa i coordina diferents màsters i cursos en psicopatologia clínica de la Universitat Ramon Llull.

Carme Hortal

Mestra i psicòloga.

Ha desenvolupat la seva tasca professional com a docent i com a psicopedagoga de l'equip d'assessorament i orientació psicopedagògica de Girona, on va col·laborar en la creació d'una unitat per alumnes amb Autisme al CEE Font de l'Abella.

Actualment és assessora del Centre de Recursos Educatius per a Alumnes amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta (CRETDIC).

Agustín Illera

Mestre d'educació especial, partícip de la creació i desenvolupament de les aules estables del servei educatiu.

Responsable del servei d'atenció diürna i responsable de desenvolupament organitzatiu.

30 anys al capdavant de l'Associació gipuzkoana d'Autisme GAUTENA, forma part de la xarxa de consultoria de Plena inclusión.

Andrew Isaac

Metge psiquiatra, especialitzat en discapacitat intel·lectual. Unitat d'Avaluació i tractament de l'hospital universitari NHS de Cardiff.

Ramon Novell

Llicenciat en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Psiquiatra especialitzat en la discapacitat intel·lectual, àmplia experiència en l'abordatge de problemes de conducta i malaltia mental.

Gerent del servei de Discapacitat Intel·lectual i Salut Mental de l'Institut d'Assistència Sanitària a Girona.

Membre de nombroses societats nacionals i Internacionals en el camp de la salut mental, entre les que destaca la European Association for Mental Health in Intellectual Disability (EAMHID).

Lali Piera

Psicòloga adjunta del Centre de Salut Mental Infanto-Juvenil del Hospital Parc Taulí de Sabadell.

Coordinadora del programa d'autisme de suport a les aules de Unitat de Suport d'Educació Especial USEE's i centres d'Educació Especial.

Professora Asociada de la Universitat Autónoma de Barcelona (UAB) en el Departament de Psicologia clínica i de la Salut.

Laura Plans

Llicenciada en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona. Especialitzada en psiquiatria per Althaia.

Postgrau sobre malaltia mental i alteracions de la conducta en persones amb discapacitat intel·lectual a la Universitat Internacional de Catalunya.

Isabel Rubió

Llicenciada en farmàcia, geografia i història a la Universitat de Barcelona.

Presidenta i fundadora de la fundació Adana, dedicada a donar suport a persones amb trastorns del desenvolupament.

Membre fundadora de ADHD-Europe i membre de CHADD, organitzacions que defensen els drets de les persones amb dèficit d'atenció i hiperactivitat. També és membre de la Federació d'Ajuda al TDAH a Espanya.

Rosa Serrano

És doctora en geografia, professora a La Salle Manresa, tutora d'Humanitats a la Universitat Oberta de Catalunya.

Presidenta del Centre de Recursos en Trastorn de l'Espectre Autista de la Catalunya Central i de la FECA (Federació Catalana d'Autisme).

Mare d'una adolescent amb TEA (15 anys) i tieta de dos nois amb TEA de 19 i 13 anys.

Rebeca Sevilla

Llicenciada en psicologia per la Universitat de Santiago de Compostela i Postgrau sobre Malaltia Mental i Alteracions de Conducta per la Universitat Internacional de Catalunya.

Coordinadora de la Xarxa d’Habitatges amb Suport per a persones adultes amb TEA de l’Associació Bata (Pontevedra) i col·laboradora de la Unitat de Suport Ambulatori.

David Simó

Diplomat en educació especial i llicenciat en psicopedagogia a la Universitat de Vic.

Doctorat en Psicologia de l'Educació a la Universitat Ramon Llull. Màster en Educació Especial i Inclusiva a la Universitat de Bristol.

Pepa Soriano

Orientadora educativa especialitzada en suport a alumnes amb necessitats educatives especials, concretament alumnes amb trastorns de l'espectre autista i alumnes amb dificultats de regulació del comportament.

En els darrers dotze anys, ha desenvolupat la seva tasca docent en dues unitats de suport a l'educació especial (USEE), prioritzant el suport al professorat, mitjançant la concreció d'estratègies per a la inclusió dels alumnes en les activitats de l'aula ordinària i elaborant materials específics o adaptats que facilitin la participació en les activitats generals del grup.

Montserrat Torras

Doctora en Psicologia. Especialista en psicologia clínica i coordinadora del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) de l'Hospital Universitari Parc Taulí de Sabadell.

Membre de la Junta directiva de la Fundació ATENDIS, que desenvolupa la seva acció al servei de les persones amb discapacitat intel·lectual i a les seves famílies.

Congrés de conducta

Seu principal

Carretera de Manresa a Santpedor, Km 4,4
08251 Santpedor
ampans@ampans.cat
Tel.: 938 272 300
Horari: 8:30 a 18:00

 

Kursaal Manresa

Passeig Pere III, 35
08242 MANRESA
Coordenades GPS: 41.72775 // 1.82351

Teatre Conservatori

Carrer Mestre Blanch, 4
08242 Manresa 

Pàrquings col·laboradors

Pàrquing Catalonia

Cardenal Lluch, 7 – 08241 Manresa
Telf. 938 723 046
Preu dia: 12€
Mostrar mapa

 

Pàrquing Sam

C/ Cardenal Lluc | Ctra. Cardona
08242 Manresa
Tel. 938 725 768
Preu dia: 12€
Mostrar mapa

 

Pàrquing La Farola

Ángel Guimerà – Manresa
Preu: 25% de descompte
Mostrar mapa

Descarregar l’acreditació per al parking (en format PDF).

Descarregar document

Restaurants i allotjaments

  • Canonge
  • As Meigas
  • Pajaril
  • La Creperia
  • Kursaal
  • La Cuina  
  • Las Vegas
  • Restaurant Maïami
  • Piper
  • Altres restaurants

Canonge

Restaurant Canonge
Passatge Montanyà, 2 – 08241 Manresa
Telf.: 938 725 658

As Meigas

As Meigas Cafeteria
Passeig Pere III, 58 – 08242 Manresa
Telf.: 938 744 907

Pajaril

Pajaril
Passeig Pere III, 44 – 08241 Manresa
Telf.: 938 741 555

La Creperia

La Creperia
Circumval·lació, 40, baixos – 08241 Manresa
Telf.: 938 774 947

Kursaal

Kursaal
Passeig Pere III, 35, 1er. – 08241 Manresa 
Telf.: 938 722 188

La Cuina  

La Cuina 
Alfons XII, 18 – 08241 Manresa
Telf.: 938 728 969
 

Las Vegas

Las Vegas
Born, 28 – 08241 Manresa
Telf.: 938 721 114 – 649 876 116

 

Restaurant Maïami

Restaurant Maïami
Muralla Sant Domènec, 1-3 – 08241 Manresa
Telf.: 938 769 216

Piper

Piper
Passeig Pere III, 48 – Manresa
Telf.: 938 769 235

Altres restaurants

Altres restaurants
Per altres restaurants, consulteu la pàgina web del Gremi d’hoteleria i turisme del Bages

Amb el suport de

Amb la col·laboració de