La inclusió educativa, eix central de la primera reunió de coordinació de centres organitzada per Inspecció Educativa

 

L’escola d’educació especial Jeroni de Moragas de la fundació AMPANS acull la trobada de direccions de centres educatius de l’àrea Central Sud

 

L’Escola Jeroni de Moragas, de la Fundació AMPANS, ha acollit la primera trobada de coordinació de direccions de centres de la zona geogràfica Central Sud, un esdeveniment organitzat per la Inspecció Educativa i el Centre de Recursos Pedagògics del Bages (CRP) amb l’objectiu de reforçar les directrius d’inclusió educativa a la regió.

La reunió ha comptat amb la presència de 85 professionals del món de l’educació, incloent-hi docents, direccions de centres, professionals de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) i inspectors educatius. Durant la trobada, una representació de l’Escola Jeroni de Moragas formada per l’equip directiu del centre, amb la directora Alba Cortina, la cap d’estudis Sandra Fàbregas i la cap de psicopedagogia Glòria Rodrigo, va impartir una formació sobre inclusió educativa, centrada en l’ús de Programes Individualitzats i en les mesures de suport universals, addicionals i intensives per garantir una atenció personalitzada a l’alumnat amb necessitats específiques.

Durant la jornada, els participants han visitat una exposició de materials i dispositius adaptats, dissenyats per l’Escola Jeroni de Moragas per millorar l’experiència educativa dels alumnes amb diversitat funcional. L’equip de logopedes de l’escola ha mostrat diversos materials i dispositius, a més de resoldre dubtes sobre el seu ús pràctic i efectivitat en l’entorn escolar.

Com a tancament de jornada els assistents han pogut realitzar una activitat  pràctica sobre situacions derivades de l’aplicació del plans de suport individualitzats i han revisat els protocols i procediments de violència REVA (Registre de Violències de l’Alumnat) i Barnahus.

Aquesta jornada ha suposat una oportunitat per enfortir el compromís dels centres educatius de l’àrea Central Sud amb l’educació inclusiva i de qualitat, destacant la importància de l’intercanvi de bones pràctiques i el treball de col·laboració entre professionals del sector.