L’escola també donarà suport a l’escola ordinària pel manteniment d’una vuitantena d’alumnes amb necessitats educatives especials
Aquesta setmana, les aules de l’escola s’han tornat a omplir d’alumnes i docents en l’inici del nou curs escolar. Un equip de més de 92 professionals acompanyarà durant tot el curs a 344 alumnes amb necessitats educatives especials. L’activitat d’ensenyament ha engegat aquest dimecres per a tots els alumnes d’estudis obligatoris mentre que els Itineraris Formatius Específics (IFE) i el Programa de Formació i Inserció (PFI), que són serveis post-obligatoris començaran el 12.
També durant aquest curs, un equip de professionals de l’escola, que formen el Centre d’Educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos (CEEPSIR) acreditat pel departament d’Educació, seguirà desenvolupant programes i serveis de suport per a l’escolarització d’alumnes amb necessitats educatives especials a una quarantena d’escoles i instituts de les comarques del Bages, Moianès i Solsonès.
Per aquest curs, el Departament ens ha assignat una ampliació de la dotació de professionals de l’equip CEEPSIR, i ara seran 3 les persones que tindran plena dedicació al projecte. Aquests professionals també podran comptar amb el suport de l’equip multidisciplinari de l’escola d’AMPANS que compta amb psicòlegs, fisioterapeutes, mestres d’educació especial, psicopedagogs i logopedes. Tots ells contribuiran al suport de mestres de l’escola ordinària pel manteniment a les aules d’una vuitantena d’alumnes amb necessitats educatives especials. També continuarà el pla pilot amb l’Escola Serra i Hunter de Manresa, en el qual els dos centres faran un procés de transformació i acompanyament cap a centres educatius plenament inclusius. El projecte té l’aval i col·laboració del Servei d’Inspecció Educativa i l’equip d’assessorament psicopedagògic.
Un altre dels serveis especialitzats que l’Escola Jeroni de Moragas consolida en aquest nou curs és l’Aula Integral de Suport (AIS) per a alumnes de secundària escolaritzats a l’ordinària. L’AIS, dirigida a alumnes amb diagnòstic de malaltia mental és un recurs educatiu i terapèutic personalitzat que proporciona, de forma temporal i transitòria, una atenció integral i intensiva. L’objectiu final és poder assolir un equilibri i benestar personal suficients pel retorn a l’escolarització ordinària. Aquest servei, que es va desenvolupar en primera instància com una solució temporal davant la situació de pandèmia per COVID, es consolida com un projecte definitiu amb resultats notables. Durant aquest curs donarà cobertura a 12 alumnes, 8 dels quals disposaran per primer cop d’aquest recurs que els ha d’ajudar a superar la situació de salut mental que afronten per poder reincorporar-se a la seva escola.
A la consolidació del CEEPSIR i l’AIS, se suma la novetat del model d’escolarització domiciliària per a 7 alumnes del centre. El Departament d’Educació ha facilitat aquest tipus d’escolarització, assignant docents pel desenvolupament i seguiment d’aquest model d’ensenyament per a infants amb malalties llargues i complexes. L’escolarització domiciliària permet que els alumnes que cursen ensenyaments obligatoris i que conviuen amb una malaltia prolongada que els impedeix assistir a les classes amb normalitat, puguin rebre una atenció educativa al domicili familiar o al centre hospitalari de forma estable i garantida.