Les escoles de Sant Fruitós de Bages posaran nom a la nova residència i escola que estem a punt de posar en marxa

AMPANS vol acostar el seu projecte a la societat mitjançant la participació dels alumnes de primària de les escoles i ha fet un conte que vol explicar la discapacitat i fomentar la inclusió AMPANS ja té a punt la residència infantil i juvenil, i escola, que acollirà infants i adolescents de 12 a 18 anys, amb discapacitat intel·lectual i autisme. Ubicat en uns terrenys cedits per l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, el nou equipament disposarà de 20 places residencials per a infants amb altes necessitats i 40 places escolars que acolliran alumnes amb necessitats d’atenció específiques. La nova residència infantil i juvenil que ha d’entrar en funcionament abans de l’estiu, respon a una necessitat urgent davant la demanda creixent per atendre infants i joves amb discapacitat intel·lectual i Trastorns de l’Espectre Autista (TEA) d’ altes necessitats, davant la manca de serveis especialitzats. Davant la imminent posta en marxa a Sant Fruitós de Bages de la residència i escola, ubicada a tocar mateix d’una de les escoles del municipi, AMPANS es va plantejar de quina manera convidar a la participació dels centres educatius per acostar el seu projecte i donar a conèixer a la ciutadania, aquest nou servei assistencial adreçat a infants. De tal manera que l’entitat, amb el suport de l’Ajuntament de Sant Fruitós, ha fet un conte adreçat als alumnes de les escoles, per explicar-los la discapacitat i compartir amb ells actituds i valors que contribueixen a la inclusió. A través del conte, AMPANS també els proposa que ajudin l’entitat a trobar un bon nom per a la nova llar i escola del poble, i els convida a visitar-la i a compartir-hi activitats, això si, quan la fi de la pandèmia ho faci possible. AMPANS ha presentat el conte a l’aula de cinquè de primària de l’escola Pla del Puig, i ho ha fet de la mà de la conta-contes Clara Gavaldà. A l’aula l’ha acompanyada una de les il·lustradores del conte, Laura Estrada. La Laura combina la jardineria, la seva feina al Centre Especial de Treball d’AMPANS, i la il·lustració, i ha estat l’encarregada de la creació visual del personatge que protagonitza el conte, la Greta. La resta de les il·lustracions s’han creat al taller artístic L’Art de Viure que AMPANS promou dins del servei de Centre Ocupacional. Junt amb la visita de la conta contes, l’escola Pla del Puig, i les escoles Paidos i Monsenyor Gibert, de Sant Fruitós, i l’escola Jeroni de Moragas d’AMPANS, també han rebut, junt amb els contes, una urna, en forma de caseta de fusta, perquè els alumnes hi dipositin el full amb l’exercici de trobar un nom per a la nova residència i escola. La voluntat d’AMPANS es fer arribar el conte a totes les escoles que hi puguin estar interessades, i a fer-ne una versió digital i amb conta-contes, per compartir els valors que han d’ajudar a fer una societat més amable i inclusiva amb totes les persones.