El paper dels nous titulats en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i alteracions de la conducta és fonamental
Aquest dimarts, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic) ha acollit l’acte de lliurament de diplomes als nous titulats del Postgrau en Malaltia Mental i Alteracions de la Conducta en Persones amb Discapacitat Intel·lectual. En el darrer curs 2023-2024 s’han titulat 21 alumnes procedents de diferents punts de l’Estat, entre els quals dos professionals de la fundació AMPANS. Des que es va posar en marxa el postgrau, impulsat per AMPANS i Althaia i que actualment s’està desenvolupant a la UVic, s’han titulat 300 alumnes, dels quals 24 són professionals de la fundació AMPANS.
El rector de la UVic, Josep Eladi Baños, va presidir la cerimònia, que es va celebrar al Paranimf de la universitat, reunint estudiants, docents, i familiars. En el seu parlament, el rector va subratllar la importància creixent de la formació especialitzada en l’àmbit de la discapacitat intel·lectual i els trastorns de conducta. Baños va posar en valor el paper fonamental dels nous titulats en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i alteracions de la conducta, i l’impacte de la seva tasca.
Els nous titulats van rebre els diplomes en un acte que va culminar amb la tradicional cantada del “Gaudeamus Igitur”. El Paranimf es va omplir d’aplaudiments i celebracions, mentre els graduats compartien la satisfacció d’haver completat un postgrau que els prepara per afrontar nous reptes professionals en un àmbit cada cop més necessari.
El Postgrau en Malaltia Mental i Alteracions de la Conducta en Persones amb Discapacitat Intel·lectual ofereix una formació pionera i especialitzada en la intervenció multidisciplinària en aquest camp, abordant aspectes de la psicologia, la psiquiatria, les neurociències i l’educació. L’objectiu del programa és proporcionar als professionals eines avançades per identificar, comprendre i gestionar les alteracions de conducta en persones amb discapacitat intel·lectual, millorant així la seva inclusió i benestar.