AMPANS ha reobert els serveis d’atenció diürna a persones amb discapacitat intel·lectual, coincidint amb l’entrada a la Fase 3

Aquest ha estat un matí molt emocionant als serveis de Centre Ocupacional d’AMPANS, que donen atenció a persones adultes amb discapacitat intel·lectual, perquè després de gairebé 3 mesos de confinament, han pogut tornar a veure físicament els seus companys i educadors, i reprendre algunes de les activitats del seu dia a dia. AMPANS té en marxa 6 centres de servei ocupacional a Manresa i el Bages, i avui han pogut retornar a l’activitat unes 120 persones, de les més de 300 que reben aquest servei. Juntament amb els serveis de teràpia ocupacional, també han reprès l’activitat el Servei Prelaboral d’AMPANS que dóna suport a persones amb malaltia mental, i el Centre de Dia Julio Payás que atén a persones amb necessitats de suport extens. Tots els serveis d’atenció diürna han preparat minuciosament el retorn als centres, amb plans de reobertura dissenyats d’acord amb les directrius de la Generalitat, amb una limitació d’aforament del 40 per cent. Els responsables de cada equip s’han coordinat amb les famílies i les persones usuàries d’aquests serveis per acordar un horari personalitzat, per poder garantir l’atenció a totes les persones que han demanat el retorn al servei, malgrat la reducció de l’aforament. Cada centre i servei ha senyalitzat i redistribuït els espais i ha pres totes les mesures de seguretat. A l’entrada als serveis es registra totes les persones que hi accedeixen, es comprova la temperatura i es renten les mans amb la solució hidroalcohòlica. S’ha reduït el nombre de mobiliari per facilitar els 2 metres de distància entre les persones ateses, s’han reforçat les mesures d’higiene i continuaran suspeses les activitats que es compartien amb altres col·lectius comunitaris fora dels equipaments. Malgrat els nous hàbits que han hagut d’adquirir, els serveis d’atenció diürna d’AMPANS respiren alegria per l’esperat retrobament i les persones usuàries han mostrat la il·lusió de tornar a veure els companys. “Se m’ha fet molt llarg”, “Tenia moltes ganes de veure els companys” i “espero que aviat ja ens puguem abraçar” han estat les paraules més escoltades durant les primeres hores d’activitat dels serveis. Les famílies han agraït el suport rebut pels equips professionals dels serveis que han mantingut contacte amb les persones usuàries i les pròpies famílies al llarg de tot el confinament, proposant-los activitats i reptes per fer a casa i durant el confinament, i s’han mostrat satisfets de poder tornar al centre.