Programa del Congrés Estatal sobre Alteracions de Conducta

Un terç de les persones amb discapacitat intel·lectual presenten trastorns de la conducta associats a la discapacitat i/o a la malaltia mental. Les alteracions de la conducta esdevenen un dels principals reptes que han d'afrontar els professionals i els serveis que donen suport a les persones. Els organitzadors del Congrés han definit un programa per abordar i compartir coneixements des de tots els àmbits d’intervenció, sanitari, atenció directa i ensenyament, sobre conceptes, models, planificació, intervencions i tècniques que millorin la qualitat de vida de les persones amb trastorns de conducta.

5è Congrés Estatal sobre Alteracions de la Conducta

Dels serveis i els programes, als drets

El congrés és un punt de trobada i d’intercanvi d’experiències entre professionals i experts de diferents disciplines. A través de diferents ponències es posaran sobre la taula models d’abordatge de l’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual que pateixen alguna alteració de la conducta, posant un èmfasi especial en el respecte pels seus drets. Es donaran a conèixer diferents programes i serveis que hi ha a Catalunya, a Espanya i a d’altres països del món, entre els quals el treball conjunt des dels àmbits social i de la salut de les fundacions AMPANS i Althaia. El Congrés s’adreça especialment a professionals dels àmbits de la salut, l’educació i l’atenció directa, així com a persones amb discapacitat i malaltia mental, i a les seves famílies. 

Descarregar el Programa del 5é Congrés

Fes la teva inscripció al congrés mitjançant el següent enllaç

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lacinia amet, viverra euismod sit amet scelerisque quisque mauris. Enim, vitae adipiscing ut lectus lectus molestie egestas.

Inscriure’m

Els nostres ponents

Gemma Alsina

Llicenciada en Psicologia i postgrau en Pertorbacions del llenguatge i l'audició per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Membre de l'Equip d'Assessorament i Atenció Psicopedagògica de Sabadell - Sant Quirze.

Tècnica docent de la Direcció General d'educació infantil i primària del Departament d'Ensenyament. Anteriorment coordinadora del CRETDiC del Vallès Occidental.

Rosa Álvarez

Llicenciada en psicologia per la Universitat de Sevilla y màster en discapacitat, integració i necessitats especials a la Universitat de Cádiz.

Directora tècnica de Federació Autisme Andalusia i professora associada a la Universitat de Sevilla.

Membre de diversos grups d'investigació i coautora de diverses publicacions i traduccions sobre els TEA.

Àurea Autet

Metgessa psiquiatra. Cap de Servei de Psiquiatria Infantil i Juvenil de la Fundació Althaia. Especial interès en els camps de la Discapacitat Intel·lectual i l'Autisme.

Professora del Postgrau en Malaltia Mental i Alteracions de Conducta en Discapacitat Intel·lectual de la UIC. Professora del Màster de Psicopatologia Infantil i Juvenil de la UAB.

Membre de la Junta Directiva de la Societat Catalana de Psiquiatria Infantil i Juvenil.

Pere Bonet

President del Consell Assessor de Salut Mental i Addicions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Director de la Divisió de Salut Mental de la Fundació Althaia, Xarxa Assistencial Universitària de Manresa. Professor adjunt de Psiquiatria de la Universitat Internacional de Catalunya.

Almudena Calero

Psicòloga. Postgrau sobre malaltia mental i alteracions de la conducta en persones amb discapacitat intel·lectual a la Universitat Internacional de Catalunya.

Treballa donant suport a persones amb discapacitat i a les seves famílies a Equipo Sidi, organització de professionals de la salut i l'educació.

Tènica de l'Associació ASPRODISIS, pertany al grup de suport conductual positiu de Plena Inclusión Andalusia.

Alba Cortina

Llicenciada en Pedagogia, especialitzada en pedagogia terapèutica. Psicològa i Màster en Estimulació Primerenca i en Pertorbacions del Llenguatge i l'Audició.

Directora del centre d'educació especial Jeroni de Moragas i del CEEPSIR (Centre d'educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos) de la Fundació AMPANS.

Maria Díez

Psicòloga clínica infantojuvenil. Coordinadora de la Unitat Multidisciplinària Trastorns de l'Espectre de l'Autisme de l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona.

Maria Elías

Psicòloga clínica de la Unitat Multidisciplinària de Trastorns de l'Espectre Autista de l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona.

Laura Escribano

Directora de l'Associació ALANDA. Especialista en TEA i en programes específics de Parla Signada, Hanen i Denver així com de formació professional i familiar amb el programa GOMA.

Professora de postgrau i màster en universitats espanyoles i llatinoamericanes.

Membre d'equips d'investigació en Qualitat de Vida Familiar (Universitat Ramon Llull de Barcelona i Universidad Autónoma de Madrid) i Marcadors Prematurs d'Autisme en Bebès (TRABERITEA, Universidad Autónoma de Madrid).

Mercè Esteve

Subdirectora general d'ordenació i atenció a la diversitat del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Llicenciada en Educació Especial i en Psicologia a la Universitat de Barcelona, i postgraduada en Actualitzacions en Psicopatologia clínica a la mateixa universitat.

Ha treballat de mestra, de psicopedagoga a institut i EAP i de professora d'orientació educativa.

Josep Font

Llicenciat en Pedagogia. Expert en suport conductual positiu.

Director del centre d'educació especial l'Estel (Associació Sant Tomàs) de Vic fins l'any 2016.

Membre del grup "Discapacitat i qualitat de vida: Aspectes educatius" de la Facultat de Psicologia de la Universitat Ramon Llull.

Membre del Consell de Redacció de la revista Suports. Membre de l'Associació Americana sobre Discapacitat Intel·lectual i del desenvolupament (AAIDD), del Council for Exceptional Children (CEC) i de la International Reading Association (IRA).

Steve Goodman

Doctor en psicologia. Més de 30 anys d'experiència en el camp de l'educació especial.

Director de la "Integrated Behavior and Learning Support Initiative" de Michigan (MiBLSi), associada amb el "National Technical Assistance Center on Positive Behvairoal Interventions and Supports".

Investigador principal de la primera recerca finançada per l'OSEP (Oficina de programa d'educació especial) que utilitza un model de suport integrat de lectura i conducta.

Bo Hejlskov

Neuropsicòleg clínic. Màster en psicologia a la Universitat de Copenhagen.

Especialista en l'atenció i educació especial, principalment amb infants i adults amb discapacitat intel·lectual o bé amb trastorns del desenvolupament com l'autisme, Asperger i TDAH.

Amaia Hervás

Psiquiatra Infanto-juvenil. Cap de psiquiatria infantil i juvenil de l'Hospital Universitari Mútua de Terrassa.

Directora d'IGAIN (Institut Global d'Atenció Integral del Neurodesenvolupament). Les seves àrees d'interès clínic i d'investigació són el TDAH (Trastorn per Dèficit d'Atenció Hiperactivitat) i els trastorns de l'espectre autista (TEA).

Participa i coordina diferents màsters i cursos en psicopatologia clínica de la Universitat Ramon Llull.

Carme Hortal

Mestra i psicòloga.

Ha desenvolupat la seva tasca professional com a docent i com a psicopedagoga de l'equip d'assessorament i orientació psicopedagògica de Girona, on va col·laborar en la creació d'una unitat per alumnes amb Autisme al CEE Font de l'Abella.

Actualment és assessora del Centre de Recursos Educatius per a Alumnes amb Trastorns del Desenvolupament i la Conducta (CRETDIC).

Agustín Illera

Mestre d'educació especial, partícip de la creació i desenvolupament de les aules estables del servei educatiu.

Responsable del servei d'atenció diürna i responsable de desenvolupament organitzatiu.

30 anys al capdavant de l'Associació gipuzkoana d'Autisme GAUTENA, forma part de la xarxa de consultoria de Plena inclusión.

Andrew Isaac

Metge psiquiatra, especialitzat en discapacitat intel·lectual. Unitat d'Avaluació i tractament de l'hospital universitari NHS de Cardiff.

Ramon Novell

Llicenciat en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Psiquiatra especialitzat en la discapacitat intel·lectual, àmplia experiència en l'abordatge de problemes de conducta i malaltia mental.

Gerent del servei de Discapacitat Intel·lectual i Salut Mental de l'Institut d'Assistència Sanitària a Girona.

Membre de nombroses societats nacionals i Internacionals en el camp de la salut mental, entre les que destaca la European Association for Mental Health in Intellectual Disability (EAMHID).

Lali Piera

Psicòloga adjunta del Centre de Salut Mental Infanto-Juvenil del Hospital Parc Taulí de Sabadell.

Coordinadora del programa d'autisme de suport a les aules de Unitat de Suport d'Educació Especial USEE's i centres d'Educació Especial.

Professora Asociada de la Universitat Autónoma de Barcelona (UAB) en el Departament de Psicologia clínica i de la Salut.

Laura Plans

Llicenciada en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona. Especialitzada en psiquiatria per Althaia.

Postgrau sobre malaltia mental i alteracions de la conducta en persones amb discapacitat intel·lectual a la Universitat Internacional de Catalunya.

Isabel Rubió

Llicenciada en farmàcia, geografia i història a la Universitat de Barcelona.

Presidenta i fundadora de la fundació Adana, dedicada a donar suport a persones amb trastorns del desenvolupament.

Membre fundadora de ADHD-Europe i membre de CHADD, organitzacions que defensen els drets de les persones amb dèficit d'atenció i hiperactivitat. També és membre de la Federació d'Ajuda al TDAH a Espanya.

Rosa Serrano

És doctora en geografia, professora a La Salle Manresa, tutora d'Humanitats a la Universitat Oberta de Catalunya.

Presidenta del Centre de Recursos en Trastorn de l'Espectre Autista de la Catalunya Central i de la FECA (Federació Catalana d'Autisme).

Mare d'una adolescent amb TEA (15 anys) i tieta de dos nois amb TEA de 19 i 13 anys.

Rebeca Sevilla

Llicenciada en psicologia per la Universitat de Santiago de Compostela i Postgrau sobre Malaltia Mental i Alteracions de Conducta per la Universitat Internacional de Catalunya.

Coordinadora de la Xarxa d’Habitatges amb Suport per a persones adultes amb TEA de l’Associació Bata (Pontevedra) i col·laboradora de la Unitat de Suport Ambulatori.

David Simó

Diplomat en educació especial i llicenciat en psicopedagogia a la Universitat de Vic.

Doctorat en Psicologia de l'Educació a la Universitat Ramon Llull. Màster en Educació Especial i Inclusiva a la Universitat de Bristol.

Pepa Soriano

Orientadora educativa especialitzada en suport a alumnes amb necessitats educatives especials, concretament alumnes amb trastorns de l'espectre autista i alumnes amb dificultats de regulació del comportament.

En els darrers dotze anys, ha desenvolupat la seva tasca docent en dues unitats de suport a l'educació especial (USEE), prioritzant el suport al professorat, mitjançant la concreció d'estratègies per a la inclusió dels alumnes en les activitats de l'aula ordinària i elaborant materials específics o adaptats que facilitin la participació en les activitats generals del grup.

Montserrat Torras

Doctora en Psicologia. Especialista en psicologia clínica i coordinadora del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) de l'Hospital Universitari Parc Taulí de Sabadell.

Membre de la Junta directiva de la Fundació ATENDIS, que desenvolupa la seva acció al servei de les persones amb discapacitat intel·lectual i a les seves famílies.

Amb el suport de

Amb la col·laboració de