L’equip docent de l’Escola Jeroni de Moragas ha iniciat un procés de formació enfocat a impulsar un pla d’aprenentatge de la lectura que atengui la diversitat d’alumnes. Malgrat algunes limitacions, l’evidència científica més recent demostra que és possible que alumnes amb discapacitat, i amb capacitats diferents, aprenguin a llegir i a escriure. Utilitzant processos d’aprenentatge ordenats i sistemàtics, així com aplicant tot tipus de suports individuals, el procés d’aprenentatge pot resultar eficient i agradable per als qui aprenen i ensenyen. Aquesta formació transversal s’ha iniciat amb una primera sessió introductòria. L’equip docent s’ha introduït a la temàtica abans d’acabar el curs; a partir de setembre, amb l’inici del nou curs escoltar, es donará continuïtat a més sessions. L’objectiu final d’aquesta formació és disposar d’un pla de lectura motivador, consistent i que animi als alumnes a llegir i entendre els entorns i els contextos; també que l’adquisició d’aquestes habilitats els apoderi per la seva plena inclusió social i educativa. Josep Font, expert en lectoescriptura i en suport conductual positiu, és el professional que ens acompanyarà en aquest procés. Font ja estaba vinculat a AMPANS, és ponent del Congrés Estatal sobre Alteracions de Conducta que organitzem anualment de la mà amb Fundació Althaia; a més, va ser Director del Centre d’Educació Especial l’Estel, de Vic, fins l’any 2016.
L’Escola Jeroni de Moragas impulsa un pla d’aprenentatge de la lectura amb el suport de Josep Font
